OM REKLAMAKUTEN
Efter nästan 40 med ett plåster som logotyp har jag nu förnyat mitt eget varumärke. Känns både nytänk och lite vemodigt då många av er, gamla kunder och vänner, fortfarande kallar mig ”Plåstret”. Jag har dock inte släpp plåstret helt och hållet då jag implementerat det lite var stans på hemsidan. Kan du hitta dem alla?
Sedan starten 1978 har jag haft nöjet att hjälpa både de lokala småföretagen/butikerna till lastbilsjättar och flygbolag. Oavsett storlek och uppdrag är det fortfarande lika roligt – och inspirerande – att få vara en del av företagens marknadsföring.

Metoderna för hur man når de uppsatta målen har förändrats radikalt genom åren och det har blivit betydligt lättare att få fram slutprodukten.
Jag har textat flygblad, gjort handritade skisser som sen blev till fotosatta texter som monterades in för hand. Förstorat och förminskat gnuggade rubriker & texter i mörkerrummet med hjälp av en reprokamera.
Skickat färgbilder till inscanning hos speciella reproföretag.
Jag har jobbat på tryckeri och maskerat 1000-tals negativa filmer som sen användes för att göra tryckplåtar. Stått vid tryckpressen och sett vitt/färgat papper bli till färdiga trycksaker.


Jag har falsat broschyrer som sen paketerats och skickats ut till slutkund. Och idag sitter man här vid sin dator och gör allt färdigt för tryck oavsett hur det ska användas/publiceras.
En otroligt lärorik resa som helt klart ligger till grund för all den kunskap jag har idag.